Transpozycje gitarowe

Gitara może posłużyć do wygrywania na niej transpozycji. Jednak wiąże się z tym pytanie odnośnie istnienia prostych oraz transparentnych zasad transpozycji z zastosowaniem akordów niebarrowych. Jedynie co przychodzi na myśl, to przetransporowanie utworu do innej tonacji z wykorzystaniem akordów barrowych. Potem to samo zagrywa się przy pomocy akordów niebarrowych. Jednak przypomina to swoiste składanie a nie automatyczną transpozycję, jak to się ma w przypadku typowych barrowych akordów. A zatem może się przytrafić zatrzymanie się na pewnym etapie oraz próbowanie rozwikłania tej zagadki. Odpowiedzią może być schemat, polegający na nauczeniu się dźwięków po kolei – czyli C, Cis, D, Dis, E, F, Fis, G, Gis, A, Ais, H i znów C i tak w kółko. Można także przenosić wszystkie dźwięki o określoną ilość półtonów. Mając na przykład C-dur, G-dur i zamierzając przenieść D-dut wcześniejsze akordy, to przenosi się każdy dźwięk z C i G o odległość, odpowiadającą różnicy między C i D (tutaj plus dwa półtony).

Wykorzystuję pliki cookies w celu prawidłowego działania strony, korzystania z narzędzi analitycznych oraz zapewniania funkcji społecznościowych. Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? polityka prywatnosci

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close