Żadnych tajemnic: Szkoła gry na gitarze Artura Lesickiego
Szkoła gitarowa – Podstawy
- Budowa i wybór gitary
– Budowa instrumentu
– Regulacja gitary
- Pozycja gry
- Jak nastroić gitarę
- Prawa ręka
- Lewa ręka
- Gra palcami
- Technika hybrydowa
Szkoła gitarowa – Teoria
- Zapis nutowy
- Budowa akordów
- Akordy Barre
- Skale muzyczne
- Skale pentatoniczne
- Skala bluesowa i blue noty
- Skale modalne
– Skala Jońska
– Skala Dorycka
– Skala Frygijska
– Skala Lidyjska
– Skala Miskolidyjska
– Skala Eolska
– Skala Lokrycka
– Dźwięki akordowe i tension notes
- Modusy skali molowej harmonicznej
– Skala Molowa harmoniczna
– Skala Lokrycka 13
– Skala Jońska zwiększona
– Skala Dorycka +11
– Skala Frygijska dominantowa
– Skala Lidyjska +9
– Skala Harmoniczna zmniejszona
- Modusy skali melodycznej molowej
– Skala Melodyczna molowa
– Skala Dorycka
– Skala Dorycka -9
– Skala Lidyjska zwiększona
– Skala Lidyjska dominantowa
– Skala Miksolidyjska -13 (góralska)
– Skala Lokrycka 9
– Skala Superlokrycka
- Podsumowanie skal
Szkoła gitarowa – Technika
- Palm muting
- Speed picking
- Slide
- Bending
- Vibrato
- Hammer On
- Pull Off
- Legato
- Tapping
- Tapping akordowy
- Power Chords
- Flażolety sztuczne
- Techniki (podsumowanie)
Szkoła gitarowa – Harmonia i improwizacja
- Progresje akordów w modusach skali jońskiej, harmonicznej molowej i melodycznej molowej
- Transponowanie
- Konstrukcje napięć harmonicznych
- Schematy napięć w progresji akordów
- Dominanta
- Modulacja akordów
- Zastosowanie i dobór skal
- Substytuty akordów
- Substytuty dominanty
- Sposoby modulacji
- Zastępcze dominanty
- Zmiana funkcyjności akordu
- Zmiana tonalności akordu
- Zastosowanie substytutu trytonowego
- Zastosowanie substytutu zmniejszonego
- Chromatyka
- Wzbogacanie improwizacji
- Fraza
- Budowa formy
- Wyjście z dźwiękiem
- Akcenty
- Motywy
- Wielodźwięki
- Oktawy
- Na koniec…